Pas a pas de la façana de pedra

sant-feliu-sasserra-miniatura

Aquí explicaré com vaig fer la façana en miniatura d'una casa de Sant Feliu Sasserra.

sant-feliu-sasserra-miniatura

Primer vaig buscar la façana a reproduir i en vaig fer fotografies.

sant-feliu-sasserra-miniatura
Foto de la façana real

Després vaig pensar la mida amb què volia treballar, en aquest cas la part de la façana que volia reproduir havia d'entrar dins d'un marc d'Ikea dels que permeten posar coses amb volum, i vaig imprimir una de les fotos fetes (amb la composició triada), a la mida del marc.

La base és poliestirè per a construccions. Primer el vaig tallar a la mida del marc i vaig enretirar la part brillant, per després calcar les parts importants de la foto per a poder tallar les portes.

Un cop tallades les portes, vaig calcar i dibuixar pedres i maons.

sant-feliu-sasserra-miniatura

Amb paper de plata, vaig donar textura al poliestirè i tot seguit vaig pintar la base de negre.

sant-feliu-sasserra-miniatura

Mentre s'assecava la pintura, vaig tallar i donar textura a les portes, la textura la vaig aconseguir treballant la porta amb un raspall metàl·lic. Els detalls els vaig fer amb cartolina.

sant-feliu-sasserra-miniatura

A partir d'aconseguir la textura desitjada, s'ha de treballar la pintura per capes, de més fosc a més clar, tant en la façana com en les portes.

sant-feliu-sasserra-miniatura

Un cop fetes les portes, vaig fer les finestres que estan just a sobre, per a fer-les, vaig utilitzar el plàstic transparent d'una caixa que tenia guardada i per als marcs, trossos de la mateixa fusta utilitzada per a les portes.

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

Un cop acabat el treball de pintura falta posar els detalls com el cablejat del carrer i la creu de palma, feta amb cartolina. El número de la porta, és una impressió de la foto real del cartell, on li he donat un acabat brillant amb pinta-ungles.

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

El terra és el que més problemes m'ha causat. No havia fet fotos d'aquesta part i vaig haver de buscar imatges a Google Maps, el problema és que en ser un carrer tan estret, no podia aconseguir la perspectiva que buscava, així que en la mateixa web, vaig buscar imatges d'altres carrers amb el mateix terra, per sort, les imatges de Google Maps no estaven actualitzades i encara sortien carrers, amb una millor perspectiva, amb aquella rajola dels anys 70 o 80 que es pot trobar davant la façana que havia triat reproduir.

sant-feliu-sasserra-miniatura

Vaig fer una impressió i també la vaig tractar amb pinta-ungles. Després vaig folrar un tros de poliestirè que m'havia sobrat de la façana, i vaig rematar l'escena.

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

sant-feliu-sasserra-miniatura

Comentaris